Easter Cup in Gent

Gepubliceerd op 31 maart 2024 om 18:00

In het laatste weekend van maart stond tevens de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma voor onze Brugse competitieleden. Acht BSC'ers zakten af naar Gent voor het jaarlijkse Paastoernooi op zaterdag 30 en zondag 31 maart. Door het groot aantal deelnemers werd ook last minute het tijdsschema nog gewijzigd met het schrappen van de aflossingswedstrijden en slechts een superfinale voor de beste schaatsers per categorie.

Bij de junioren F (gemengd) streek Febe telkens neer op de 4de plaats, zowel op de 333m, de 222m en de 500m. Dit deed ze wel telkens als eerste dame, en ging bijgevolg aan de haal met de gouden medaille. Broer Ferre schaatste bij de junioren D heren naar een knappe 7de plaats en een nieuw persoonlijk record op de 777, een 9de plaats op de 500m en mocht ook van start gaan in de superfinale over 777m, waarop hij twaalfde werd. Tristan eindigde in dezelfde leeftijdscategorie op respectievelijk plaats 24 en 22.

In de oudere leeftijdscategorieën starten we met de junioren C heren. In deze categorie kwam Mauro als 9de en 13de over de meet op respectievelijk de 777m (in een nieuw persoonlijk record) en de 500m. Bent eindigde op de langste afstand als 15de, maar kon op zondag niet meer in actie komen omwille van een verzwikte enkel. Broer Nils kon de wedstrijd wel afwerken met een 27ste en 28ste plaats en een nieuw persoonlijk record op de langste afstand. Tot slot reed Tjorven tot tweemaal toe een persoonlijk record en dook hij onder de magische grens van 50 seconden op de 500m. Hij eindigde als 13de en 15de. Bij de senioren dames eindigde Nienke als 7de op de kilometer, 11de op de 500m en mocht daarna nog van start in de super finale over 1500m waarin ze 9e werd. Bij de masters liet An het beste van zichzelf zien. Zij werd 17de op de 1000m, 9de op de 500m en ten slotte schaatste ze ook de superfinale over 1500m, waarin ze 13de werd.

Proficiat aan alle deelnemers, jullie hebben het afgelopen seizoen hard gewerkt en verdienen de komende periode wat rust. Geniet er ten volle van en we zien elkaar binnenkort terug op de fiets, op skeelers of tijdens een off-ice training*!

Foto: Rino Vanhooren

*Binnenkort volgt hier meer informatie over op de gekende kanalen.