BK Shorttrack in Deurne

Gepubliceerd op 27 maart 2024 om 09:46

Maar liefst acht dappere BSC-ers zakten afgelopen zaterdag 23 (en zondag 24) maart af naar Deurne om te strijden voor de nationale, en tevens ook de Vlaamse, titels op het Belgisch Kampioenschap shorttrack.

Op zaterdag stonden de voorrondes voor de oudere categorieën op het programma. De U18 en de senioren schaatsten naast hun voorrondes van de individuele afstanden ook in divisies om spektakel te voorzien voor het aanwezige publiek. De jongere categorieën, nl. de U10 en de U14 werkten wel al hun individuele afstanden af én de aflossing voor hun leeftijdscategorie. Febe, onze enige deelneemster bij de U10 dames, mocht telkens de bronzen plak mee naar huis nemen en zette tot driemaal toe een scherpere tijd neer op de 222m, de 333m en de 500m. Bij de U14 heren kwamen Ferre, Tristan, Nils, Tjorven, Bent en Mauro in actie. Stuk voor stuk lieten ze slimme races zien en zetten ze de aangeleerde vaardigheden van de trainingen om naar de wedstrijden. Sommigen kregen af te rekenen met jammerlijke valpartijen, maar voor de meesten van 'the boys' leverde dit BK ook nieuwe persoonlijke records op. Bent werd de gelukkigste van het team, want hij pakte zilver op de 1000m en de 500m en brons op de afsluitende 777m. Deze boys kwamen ook nog in actie op de juniorenaflossing over 3 kilometer, waar ze tevreden moesten zijn met een vierde plaats. Febe schaatste een aflossing bij de beloften dames in een gemengde ploeg met 3 verschillende clubs over 2 kilometer. Zij wonnen overtuigend.

Op zondag kwam enkel Warre bij de U18 nog in actie. Hij schaatste eerst enkele divisieritten om daarna vol in actie te schieten met de 1500m. Na enkele slimme acties leek hij op weg naar de bronzen medaille, maar kwam in de laatste ronde nog jammerlijk ten val en eindigde als zesde. Op de 500m en de 1000m finishte hij telkens als zevende, maar niet zonder zijn persoonlijk record op de kilometer beduidend scherper te stellen. Op het einde van de dag stond er nog een sponsorrelay op het programma, waarin gemengde maar gelijke teams het tegen elkaar opnamen om voor het ultieme spektakel te zorgen. Het team van Warre, met o.a. Hanne, Tijmen en Enzo, zorgde voor het zilver. Proficiat allen en tot in Gent voor de laatste wedstrijd van het seizoen: de Easter Cup.

Alle resultaten kan je terugvinden op deze link.

Met dank aan Rino voor alle foto's!