Trainingsuren op het ijs

Woensdag 20u00 - 21u00
Zaterdag 20u00 - 21u00
Zondag 19u00 - 20u00

In de winter trainen we vier keer per week op de schaatsbaan in Brugge. We vragen aan alle leden om minimum 15 minuten op voorhand aanwezig om te helpen met het plaatsen van de boordbeveiliging voor de training. Na de training zetten we de matten terug op hun plaats. Extra helpende handen van ouders en begeleiders worden natuurlijk altijd enorm geapprecieerd.

Ons schaatsseizoen 2023-2024 is afgelopen. Zodra we meer nieuws hebben over de heropening van de ijsbaan, kan je dit op de website, op de Spond-app of in je mailbox terugvinden. Hopelijk tot snel!

Voor aanvullende schaatstrainingen kan je terecht bij onze collega-shorttrackclubs in Gent, Deurne en Hasselt. Voor meer informatie kan je hun website raadplegen of je vraag stellen aan iemand van ons bestuur.

Ook in de lente en zomer, wanneer de ijsbanen hun deuren sluiten, zitten we niet stil. Heel wat leden beoefenen andere sporten die ook bevorderend kunnen zijn voor hun schaatstechniek. Skeeleren en fietsen behoren tot de populairste keuzes onder onze leden, maar zijn daartoe zeker niet beperkt. Binnen onze eigen club organiseren we ook gezamenlijke fiets- en/of skeelerritjes, en imitatieoefeningen op schoenen zoals plyo's en cables. Benieuwd? Hou dan zeker onze kanalen in de gaten of klik op de titel.

Brugse schaatsers krijgen een technische uitleg over de schaatstechniek

Initiatie en jeugdwerking

Heb je altijd al eens willen schaatsen? Grijp nu je kans tijdens de speciale initiatielessen op zondagochtend van 11u tot 12u op de Boudewijn IJspiste, onder deskundige begeleiding van de shorttrack- en kunstschaatscoaches.

• 05/11/2023: initiatie shorttrack
  • 12/11/2023: initiatie kunstschaatsen
  • 03/12/2023: initiatie kunstschaatsen
  • 10/12/2023: initiatie shorttrack

Om aan te sluiten bij onze jeugdwerking staat geen minimumleeftijd. Wel vragen we dat nieuwe jeugdleden zelfstandig op schaatsen kunnen staan tijdens de shorttracktraining zodat onze coaches oog kunnen hebben voor alle leden. De jongste schaatsers worden begeleid door gediplomeerde trainers om door te groeien naar succesvolle competitierijders.

Twee jonge Brugse schaatsters in actie op onze club training in Brugge
Brugse snelschaatser aan het schaatsen tijdens een schaatswedstrijd in Hasselt

Competitie en recreatie

Onze club richt zich voornamelijk op leden die willen deelnemen op competitief niveau, van nationale wedstrijden en Benelux Cups tot World Cups en internationale kampioenschappen. BSC probeert hierin de leden op verschillende manieren zoveel mogelijk te ondersteunen.

Geen wedstrijdambitie? Geen probleem! Want ook op recreatief niveau werken we aan een gezonde en ondersteunde sportbeleving voor jong en oud.

Masters

Op zoek naar een nieuwe uitdaging of een manier om alle stress van het werk even van je af te schudden? Dan ben je bij BSC aan het juiste adres. Bij onze club kan je samen met andere volwassenen schaatsen en als er toch wat competitiedrang in jezelf naar boven komt, kan je je vanaf 35 of 40 jaar meten met anderen tijdens een Mastercompetitie in België of zelfs op internationaal niveau.

Brugse master schaatster aan het schaatsen tijdens een schaatswedstrijd in Gent

G-werking

Sinds december 2018 is BSC een shorttrackclub met een G-werking.  Onze deuren staan open voor sportievelingen met een auditieve, verstandelijke of een milde visuele beperking die een hart voor schaatsen hebben. Voor bijkomende informatie, klik op onderstaande knop of neem contact op met het bestuur van onze club.

Onze trainers

Al onze trainers zijn opgeleid via de Vlaamse Trainersschool en hebben minimum een Initiatordiploma IJsschaatsen op zak.

Franky Vanhooren

Hoofdtrainer