Rino dan toch niet naar WK door blessure

Gepubliceerd op 3 maart 2024 om 16:27

Over minder dan twee weken wordt in het Nederlandse Rotterdam het WK Shorttrack georganiseerd. Fans kunnen in Ahoy de wereldtoppers aanmoedigen van vrijdag 15 maart tot zondag 17 maart. Dit jaar zou daar opnieuw onze clubgenoot Rino bij zijn, maar wederom speelt zijn blessure hem parten en kan hij tot grote spijt niet deelnemen aan de apotheose van seizoen 2023-2024...

Na de zware rugblessure waarover je ongetwijfeld al hebt gelezen, was het voor Rino geen evidentie om terug op een niveau te geraken waarin hij volledige trainingen kon afwerken. Na de injecties, een openbarend gesprek met de chirurg en een erg nauwe samenwerking met kinepraktijk Fyzeo in Oostduinkerke kon hij half februari eindelijk terug naar Montréal vertrekken om verder aan te sluiten bij zijn Canadese trainingsgroep en zich zo verder voorbereiden op het wereldkampioenschap half maart. Helaas bleek de belasting tijdens de trainingen te groot waardoor de rugpijn tot nieuwe hoogtepunten escaleerde. Na lang nadenken en vele gesprekken met de omkadering maakte Rino op Instagram bekend dat hij niet zal kunnen deelnemen aan het WK en dat hij zijn selectieplaats dus afstaat aan een teamgenoot. We wensen hem alvast heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.

Maar we zijn hem ook dankbaar. Doorheen de anderhalve maand dat hij in België aan het revalideren was, herenigde Rino zich met zijn roots in Brugge, waar alles voor hem is gestart. Aangezien hij zelf niet mocht schaatsen in het begin, deelde hij zijn opgedane kennis met de clubleden door trainingen te geven en de leden bij te sturen. Naarmate het revalidatieproces vorderde, kon hij zich ook onder de leden mengen en bood hij hen de kans om achter hem aan te koersen. Vooral voor de competitieve jeugd was dit een hele belevenis. Het was leerzaam om je erbij te hebben, Rino! BSC wenst jou een spoedig herstel toe!