Star Class debuut in Pontebba

Gepubliceerd op 3 maart 2024 om 17:12

Afgelopen weekend stond de derde en laatste Star Classwedstrijd voor junioren D en C op het programma in het Italiaanse Pontebba. Een hele belevenis voor team BSC, want sinds een lange tijd konden we weer drie atleten sturen. Tjorven, Bent en Mauro - die op het laatste nippertje zijn limiettijd behaalde - maakten de reis naar Italië om er de BSC-kleuren te verdedigen. Maar liefst 9 Belgische schaatsers vonden hun weg naar Pontebba.

De Star Class is een internationale wedstrijd op hoog niveau en wordt geschaatst over drie dagen. Omdat onze atleten nog weinig ervaring hebben op internationaal niveau, was het voor hen vooral plezier maken, want het was al lang geleden dat we zoveel Belgische deelnemers op dit niveau hadden. Daarnaast hebben ze ook veel geleerd uit de ritten die ze geschaatst hebben en ritten de ze gezien hebben, én natuurlijk ook hetgeen dat ze op de trainingen geleerd hebben omzetten in de praktijk en zien waar het hen brengt. Voor debutanten Bent en Mauro leverde dat een persoonlijke besttijd op op respectievelijk de 1000m en de 1500m, voor Tjorven resulteerde dit jammer genoeg in twee penalty's op dezelfde afstand, wat uiteindelijk voor een gele kaart zorgde. Toch zijn we supertrots op onze Brugse deelnemers.

De volledige resultaten kan je op deze link terugvinden, de resultaten van onze Bruggelingen staan hieronder samengevat:

1500m 500m 1000m
Bent Declerck 34 34 32
Mauro Defrancq 28 37 25
Tjorven De Vuyst 38 39 (YC) 29

Alle Belgische deelnemers van IDA, YDS, STKG en BSC onder begeleiding van coach Maarten in Pontebba.