Limieten en leermomenten op Beneluxcup Deurne

Gepubliceerd op 10 februari 2024 om 17:43

Op de laatste Beneluxcup van het seizoen in Deurne deze voormiddag kwamen zeven enthousiaste BSC-schaatsers in actie. Febe, Ferre, Tristan, Axelle, An, Tim en Bent lieten het beste van zichzelf zien onder het goedkeurend oog van de aanwezige ouders, coaches Franky, Marij en Alexandra, en onze huisfotograaf Rino.

Al onze shorttrackers schaatsten drie keer een 500m, en sloten de dag af met een langere afstand. Voor de jongsten was dit 777m, voor de oudere en meer ervaren schaatser was dit een 1000m. Febe, die in de jongste categorie rijdt, schaatste naar een achtste plaats in de B-divisie van de junioren D, E en F met een nieuw persoonlijk record op de 500m. Met één finalepunt meer dan de Nederlander was dit goed voor een zevende plaats in het overall klassement. In de A-divisie van de junioren D, E en F schaatste broer Ferre op de 777m naar een nieuw persoonlijk record en liet heel wat mooie inhaalacties langs binnen zien. Ook Tristan wist een nieuw PR neer te zetten in de superfinale over zeven ronden.

In de B-divisie van de oudste categorieën maakten twee BSC-leden hun debuut op het wedstrijdtoneel. Tim manoeuvreerde zijn lange gestalte naar een elfde plaats en zette zijn tegenstanders in de superfinale zelfs op een ronde. Ook Axelle liet haar vorderingen op het ijs zien, al kregen beiden af te rekenen met een valpartij. Ook An bleef doorheen de verschillende ritten steeds snellere tijden neerzetten. Zij eindigde vlak achter clubgenoot Tim in de eindstand. Tenslotte kende ook Bent een productieve dag. Op de 500m zette hij net als An telkens een snellere tijd neer en behaalde hij tot twee keer toe de felbegeerde limiettijd om te kunnen deelnemen aan de Star Classwedstrijden voor junioren C (en tevens dus ook een mooi nieuw persoonlijk record).

Proficiat allen!

De volgende wedstrijd in België is de Speculaascup in Hasselt van 24 tot 25 februari. De volledige resultatenlijst kan je terugvinden op shorttrackonline.info en de foto's die Rino vandaag nam kan je aan hem vragen via @rino_vh_sports.

Product 500m 500m / 777m / 1000m OVERALL
Febe (div B - Jun DEF) 8 8 7