Eerste Star Classwedstrijd voor Tjorven

Gepubliceerd op 5 februari 2024 om 18:06

Van 2 tot 4 februari werd in Nijmegen de Star Classwedstrijd voor junioren C en D georganiseerd. Dit internationaal toernooi lokte 192 deelnemers uit 12 verschillende landen. Ons Belgenlandje had maar liefst negen deelnemers aan de start, waarvan één BSC-lid: Tjorven.

Tjorven nam voor de allereerste keer deel aan deze internationale driedaagse, waarvoor eerst een bepaalde limiettijd behaald moet worden. Hij slaagde daarin eind vorig seizoen tijdens het Vlaams Kampioenschap op de 1000m. Natuurlijk beloofde dit weekend een intensieve te worden: schaatsen tegen leeftijdsgenoten met bakken ervaring. Tjorven haalde er in Nederland het onderste uit de kan en ging naar huis met nieuwe ervaringen en nieuwe persoonlijke besttijden op zowel de 1000m als de 1500m. De volledige resultaten kan je hieronder terugvinden of op de website van shorttrackonline.info.

Product 1500m 500m 1000m OVERALL
Tjorven (junior C) 42 48 46 46