Voorpaginanieuws voor BSC

Gepubliceerd op 21 januari 2024 om 11:45

Wie de krant "De Zondag" heeft, kon deze ochtend onze clubkleuren op de voorpagina spotten. Met dank aan Tim die zich op het juiste moment op kop van het peloton wist te zetten. De gelegenheid? Het eerste Open Vlaams Kampioenschap Marathonschaatsen op natuurijs!

Met 33 ingeschreven schaatsers lokte de eerste officiële wedstrijd op natuurijs in 15 jaar tijd een aardig peloton bijeen op de Bleukense weide in Leest (Mechelen). Met oneindig veel dank aan de lokale organisatie die op korte termijn deze wedstrijd op poten kon stellen en de piste sneeuwvrij kon maken. Want naast de marathon, was er ook nog een wedstrijd voor jeugdschaatsers, een demonstratie van de kunstschaatsers en een heuse stempeltocht. Nog een speciale shout-out naar onze aanwezige BSC-leden Nienke en Tim, die de verplaatsing naar Mechelen maakten om deze ervaring niet te missen. Nienke wist zelfs een podiumplaats te bemachtigen. Ze eindigde als tweede bij de senioren dames. Proficiat!

Lees het volledig artikel hier !