BSC goes longtrack

Gepubliceerd op 15 januari 2024 om 10:51

Vier BSC-leden waagden zich gisteren op glad ijs tijdens het Belgisch (allround) en Vlaams (afstanden) Kampioenschap langebaanschaatsen bij onze noorderburen in Tilburg. Tjorven en Mauro bij de junioren C, Nienke bij de senioren dames en Tim bij de senioren heren.

Naar goede gewoonte ontbrak het grootste deel van de langebaanschaatsers, die normaal gesproken de Belgische kleuren op het internationaal toneel mogen verdedigen, dit jaar opnieuw op het Belgisch en Vlaams Kampioenschap langebaanschaatsen. Daardoor lag het deelnemersveld wederom wijd open en dat is goed nieuws voor onze club. Op zaterdag trokken vier dappere BSC-ers hun shorttrackschaatsen (oeps) aan en gaven er het beste van zichzelf. Dat resulteerde in nieuwe persoonlijke records voor iedereen en een aantal medailles (meerdere keren zilver en brons) voor onze twee jongste telgen Tjorven en Mauro, en voor Nienke. Deze laatste kroonde zichzelf tweemaal Vlaams Kampioene, zowel op de 500m als op de 1500m. Op zondag kwamen zij echter niet meer in actie, om de simpele reden dat er voor de jongsten geen wedstrijden meer gepland stonden. Enkel triatleet Tim kon zich klaarstomen om nog 5000m te knallen en zo een klassement op te bouwen voor het allroundklassement. We hebben alleen maar respect voor onze shorttrackers die deze uitdaging zijn aangegaan. Proficiat allen!

Hieronder kan je de resultaten van onze BSC-leden terugvinden. Individuele afstanden tellen voor het Vlaams Kampioenschap Afstanden. De samengevoegde resultaten bij de senioren vormt het Belgisch Kampioenschap Allround.

Met dank aan Tim (die er helaas zelf niet op staat) voor het beeldmateriaal.

Junioren C 100m 300m 500m
Mauro Defrancq 2 3 3
Tjorven De Vuyst 4 2 2
Senioren 500m 1500m 3000m / 5000m BK Allround
Nienke De Jong 1 1 - -
Tim Van Hoornick 8 6 4 4

Luc Vancoillie
6 maanden geleden

Het kan alle kanten uit met shorttrackers , die kunnen skeeleren , en op middelbare leeftijd nog langebaan gaan schaatsen , wereldwijd zijn daar al meerdere voorbeelden van !