AED-toestel is hartslag van BSC

Gepubliceerd op 9 december 2023 om 10:14

BSC heeft recentelijk de nationale AED-wedstrijd van Heartsafe Belgium gewonnen. Dat leverde een draagbaar AED-toestel op en een EHBO-workshop voor onze clubleden op 9 december.

Heartsafe Belgium is een organisatie die zich toewijdt aan het bevorderen van hartveiligheid in België door het verspreiden van AED-apparaten en het bewust maken en aanleren van hun gebruik. Een AED is een draagbaar apparaat dat bij levensbedreigende hartritmestoornissen een elektrische schok aan het hart toedient. De club heeft de draagbare Philips AED-toestel ontvangen, en kreeg daarbij een gratis reanimatiecursus, die verzorgd werd door Heartsafe Belgium. De workshop ging door op de schaatsbaan in Brugge op zaterdag 9 december, vlak voor de schaatstraining. Alle leden waren welkom en BSC nodigde ook de collega's van kunstschaatsclub BKSC uit. Tijdens de opleiding werden niet alleen de basisprincipes van reanimatie aangeleerd, maar kregen de deelnemers ook instructies over het correct bedienen van het gewonnen AED toestel. Hieronder kan je alvast wat sfeerbeelden terugvinden.