Trainingskamp in Bormio voor Warre

Gepubliceerd op 13 november 2023 om 22:38

Net zoals een aantal BSC-ers voor hem, zette Warre dit seizoen de stap naar een hoger trainingsniveau door zich te voegen bij het ontwikkelings- en nationaal shorttrackteam dat in Hasselt traint. Eén van de bijbehorende activiteiten - naast de twee trainingen per dag - zijn buitenlandse trainingsstages en wedstrijden op hoger internationaal niveau.

Warre ging mee op verplaatsing naar het trainingskamp in Bormio, Italië. Het juniorenteam bereidde er zich voor op de 31ste organisatie van de Alta Valtelinna Trophy van 10 tot 12 november op het ijs waar ook het Italiaans nationaal team dagelijks traint. De wedstrijd staat gekend om zware concurrentie te lokken en past - in tegenstelling met de meeste andere wedstrijden - geen All Final-systeem toe. Kan de schaatser zich niet plaatsen voor de volgende ronde, dan is hij klaar met deze afstand. Voor Warre was dit dus de eerste kennismaking met een competitie op internationaal niveau.

De competitie verliep jammer genoeg een beetje in mineur. Warre kwam op elke individuele afstand ten val, en in tegenstelling tot andere wedstrijden zijn er geen lagere finales of herkansingen. Op de 1500m eindigde hij dus als 30ste, 29ste op de 500m en 31ste op de 1000m. Overall was dit goed voor een 29ste plaats bij de junioren A. Hij kreeg wel voor het eerst de kans om op hoog niveau bij de senioren een 5000m relay te schaatsen met Warre Van Damme, Enzo Proost en Tijmen Van Laethem. Ze werden vierde in hun halve finale, maar het was een goede leerschool. Op naar de volgende!