Rugblessure houdt Rino aan de kant op Wold Cup Seoul

Gepubliceerd op 16 december 2023 om 11:08

Van 15 tot 17 december wordt in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul de vierde wereldbekerwedstrijd van het seizoen georganiseerd. Namens BSC is Rino er opnieuw bij.

Een kort artikel deze keer, want de Belgen moeten het dit weekend met twee mannen minder doen. Teamgenoot Ward Pétré liep vorig weekend in Peking een hersenschudding op bij een val en vloog donderdag al terug naar huis. Clubgenoot Rino schaatste op vrijdag wel nog de voorrondes, waar hij zich uit de preliminaries voor de heats van de 1000m plaatste, maar zich net niet kon kwalificeren voor zowel de kwartfinales van de 1000m als voor de halve finales van de 1500m(2). Vervolgens kreeg hij van de aanwezige kine en de overige stafleden geen groen licht om op de relay te rijden en ook niet om zaterdag en zondag individueel verder te schaatsen omwille van een aanslepende rug- en heupblessure die enkel maar erger lijkt te worden. Achteraf doodzonde, want de mannenrelay werd met de reserveploeg zaterdag geadvanced naar de A-finale en daar konden de Belgen voor het eerst een historische medaille in de wacht slepen. Dankzij een val van de Koreanen en een penalty voor de Italianen was het brons voor België. We wensen Rino alvast veel beterschap en een goede terugvlucht naar huis. De resultaten van de overige Belgen kan je hieronder terugvinden:

1000m 1500m (1) 500m 1500m(2) Crystal Globe
Rino Vanhooren (BSC) 52 (DNS) 44 (DNS) 53