Beneluxcup Luxembourg

Gepubliceerd op 17 december 2023 om 22:24

Enkele van onze competitieschaatsers vertrokken zaterdag al richting Kockelscheuer, Luxembourg, zodat ze zondagochtend fris aan de start zouden staan van de derde Beneluxcup van dit seizoen. BSC werd vertegenwoordigd door vijf schaatsers, scheidsrechters Geert en Pieter en natuurlijk onze BSC-ouders die alles in goede banen laten verlopen.

In de B-divisie van de junioren D, E en F stond Febe aan de start. Zij schaatste 500m en 333m, waarop ze een nieuwe persoonlijke besttijd binnenhaalde. Met een respectievelijk zevende en knappe vierde plaats eindigde Febe in het algemeen klassement op de zesde plaats.

In de A-divisie van dezelfde leeftijdscategorie gaf broer Ferre het beste van zichzelf. Hij schaatste 777m en 500m waarop hij respectievelijk zevende en zesde werd, goed voor een zevende plaats in het overall klassement.

In de B-divisie met de junioren C, B en A, senioren en masters zagen we enkel Mauro in actie. Hij schaatste op de 1000m naar een mooie tweede plaats en een nieuw persoonlijk record, en op de 500m eindigde hij als zesde. Zijn totaal aantal punten bleek goed genoeg voor een knappe derde plaats in totaal.

Ten slotte schaatsen probeerden Tjorven en Bent hun mannetje te staan tussen de oudste junioren en senioren in de A-divisie. Voor Tjorven was het echter een kort verhaal. Na de eerste afstand moest hij verstek geven door koorts en eindigde op de vijftiende plaats. Bent eindigde elfde op de 1000m en sprintte naar de negende plaats op de 500m, goed voor een twaalfde plaats in het eindklassement.

We sloten de dag af met 2000m aflossing voor de jongste junioren. Febe vormde een team met schaatsers uit STKG en YDS en samen werden zo knap derde. Bij de relay over 3000m voor de oudere junioren en senioren vormden Ferre, Mauro en Bent een team met Luc uit Nederland. In de B-finale kwamen ze als tweede over de streep. De volgende Beneluxcup staat opnieuw in eigen land gepland. Op 10 februari kan je onze clubgenoten aanmoedigen in Deurne. Tot dan!