Nieuw PR voor Mauro in Belfort

Gepubliceerd op 15 oktober 2023 om 15:41

BSC-lid Mauro zet een nieuwe persoonlijk record neer op de 1000m tijdens een shorttrackwedstrijd in het Franse Belfort.

Afgelopen weekend was Mauro Defrancq het enige BSC-lid die de verplaatsing van zes uur maakte om aan de tweedaagse wedstrijd in Belfort, Frankrijk, deel te nemen. Dit vergt uiteraard een niet te onderschatten inspanning van de BSC-ouders om hun kinderen te ondersteunen in het streven naar de beste shorttracker in zichzelf.

De wedstrijd in Belfort was een seizoensopener, de start van een hele reeks wedstrijden komende winter, waarin Mauro het opnam tegen andere getalenteerde schaatsers van zijn leeftijd uit o.a. Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en ook België. Iedereen streefde naar het beste van zichzelf en voor Mauro was dit een algemene 17de plaats bij de junioren C dankzij een 14de plaats op de 1500m en tweemaal een 18de plaats op zowel de 500m als de 1000m. Alle resultaten kan je trouwens hier terugvinden.

Het hoogtepunt was voor Mauro ongetwijfeld zijn prestatie op de kilometer. Hij verbeterde zijn tijd van 1:53.412 naar 1:49.662. Deze prestatie is een weerspiegeling van zijn harde zomerwerk en toewijding aan het verbeteren van zijn schaatsvaardigheden, en het laat zien dat Mauro op de goede weg is. We wensen hem nog veel meer zo'n momenten in het komend seizoen. Tot in Groningen!