Nationaal team traint in Montréal, Canada

Gepubliceerd op 27 augustus 2023 om 15:24

Intensieve Voorbereiding van clubgenoot Rino samen met het Nationale Team voor aankomende Wereld Bekers Shorttrack in Montreal, Canada

Montreal, Canada - Met de opwinding die groeit in de shorttrackgemeenschap naarmate de Wereld Bekers dichterbij komen, staat het Belgische shorttrackteam te popelen om indruk te maken op het Canadese ijs. Dankzij een unieke gelegenheid om gezamenlijk te trainen met het Canadese team, heeft het Belgische basisteam al drie intensieve trainingsweken achter de rug, met meerdere trainingssessies per dag. De aankomende Wereld Bekers shorttrack, gepland op 20-22 oktober en 27-29 oktober in Montreal, zijn van groot belang voor alle deelnemende teams.

Het Canadese shorttrackteam heeft het voordeel van een ijsbaan die volledig is toegespitst op de behoeften van de sport. In tegenstelling tot traditionele ijsbanen, waar verschillende disciplines zoals ijshockey, shorttrack en kunstschaatsen de tijd delen, kunnen de shorttrackers in Montreal onverdeelde aandacht besteden aan hun training. Dit heeft hen in staat gesteld om meerdere trainingssessies in de ochtend en in de namiddag te houden, wat een verschil met Rino zijn thuisclub waar er maar 4 trainingen per week zijn.

De trainingssessies zijn verdeeld over verschillende niveaugroepen binnen het team, waardoor individuele aandacht en coaching mogelijk zijn. Regelmatige testwedstrijden spelen een cruciale rol in het bepalen van de prestatieniveaus en het herzien van de samenstelling van de groepen. Dit systeem stelt schaatsers in staat om hun voortgang te meten en elke keer dat ze het ijs betreden, te streven naar verbetering en persoonlijke records.

Met de aankomende Wereld Bekers op de horizon, is de spanning voelbaar in het Belgische kamp. Het team is vastberaden om te schitteren en hun land trots te maken. Deze eerste twee World Cups van het seizoen staan al op menig agenda gemarkeerd als een niet te missen evenement. De schaatsers staan te popelen om hun vaardigheden te tonen, grenzen te verleggen en de wereld te laten zien wat het Belgische shorttrackteam in huis heeft.