BSC op schaatsstage in Oberstdorf

Gepubliceerd op 6 augustus 2023 om 11:21

Wat een geweldige eerste shorttrackwedstrijd heeft BSC gehad in Oberstdorf! De twee spannende wedstrijddagen vol actie, snelheid en persoonlijke records sloten de intensieve trainingsstage af.

Het jaarlijks kamp in de Duitse bergen was naar goede gewoonte gevuld met vele schaatstrainingen met shorttrackers uit heel Europa en tal van andere leuke en competitieve activiteiten, waaronder de befaamde bergloop en de biatlon. De sfeer was fantastisch en onze schaatsers Febe De Kimpe, Ferre De Kimpe en Warre Pollet hebben laten zien wat ze in huis hebben. We zijn trots op iedereen die heeft deelgenomen en we willen graag alle deelnemers feliciteren met hun prestaties.

Een speciale vermelding gaat uit naar Febe, die een uitstekende prestatie leverde en op het podium mocht staan om haar tweede plaats te vieren.  Broer Ferre werd als eerstejaars D knap 11de, en Warre zijn totaal resultaat blijft voorlopig nog een mysterie door een foutmelding op ShorttrackOnline. Wel kunnen we met zekerheid zeggen dat hij 9de werd op zowel de 1000m als de 500m.

Na zo'n succesvolle week kunnen we allemaal tevreden huiswaarts keren. Het was een lange trip, maar het was zeker de moeite waard. Bedankt aan iedereen die heeft bijgedragen aan het succes van deze wedstrijd, inclusief de organisatoren, vrijwilligers, supporters en officials, waaronder BSC-lid Pieter. Hij volgde tijdens de trainingsweek de jaarlijkse opfrissingscursus over de reglementen en stond tijdens de wedstrijd eveneens op het ijs als scheidsrechter.

We kijken nu al uit naar de volgende wedstrijd en hopen dat deze net zo opwindend zal zijn als deze eerste race in Oberstdorf. Blijf trainen, blijf gemotiveerd en we zien jullie graag terug op de volgende wedstrijd!