Vlaams Kampioenschap shorttrack in Hasselt

Gepubliceerd op 2 april 2023 om 17:06
Brugse Snelschaaster in actie tijdens het Vlaams kampioenschap voor de Brugse shorttrackclub

Tien BSC-shorttrackers vonden afgelopen zondag de weg naar de andere kant van België, want in op de ijsbaan De Schaverdijn in Hasselt werd het Vlaams Kampioenschap shorttrack georganiseerd.

Omdat er weinig schaatsers in de verschillende categorieën waren, werden leeftijdsgroepen en geslachten samengevoegd. Zo schaatsten de junioren E en F hun wedstrijd samen, de junioren C en D werden bij elkaar gevoegd en de junioren A en B reden hun wedstrijden samen met de senioren en masters. De BSC'ers waren enthousiast omdat er deze keer een andere coach hun zou begeleiden. Rino deed hiermee zijn eerste wedstrijdervaring op als clubtrainer.

In de jongste categorie werd het een vijfde plaats voor Ferre op de 333m, Tristan werd achtste en Febe volgde op de veertiende plaats op dezelfde afstand. Bij de C's en D's zaten de drie BSC-schaatsers samen in de B-finale. Daar liep Tjorven echter tegen een penalty aan en werd hij dus negende, Mauro en Bent eindigden respectievelijk als zevende en achtste op de kilometer. In de oudste categorie werd Warre knap derde op de 1000m. Nienke viel net buiten de finalepunten met een negende plaats, Margot werd vijftiende, An zeventiende.

Op de 500m deed Ferre het net iets beter met een vierde plaats. Tristan en Febe eindigden respectievelijk als elfde en dertiende. Ook de oudere categorieën reden hun wedstrijd over 4,5 ronden. Bent en Mauro finishten vlak achter elkaar in de B-finale met een zevende en achtste plaats, Tjorven werd elfde. Nienke werd opnieuw negende, Margot veertiende, Warre moest na een valpartij de D-finale schaatsen met een zestiende plaats als gevolg. An eindigde als zeventiende.

Tot slot stonden de superfinales op het programma. Na een korte tactiekbespreking met coach Rino gaven ze allemaal het beste van zichzelf om de dag af te sluiten. Hieronder kan je de resultaten per categorie terugvinden. We mochten tevreden zijn met zes medaillisten, waaronder één Vlaams Kampioene!

• Febe - JUN F meisjes - 2de
  • Ferre - JUN E jongens - 5de