41ste editie Easter Cup in Gent

Gepubliceerd op 9 april 2023 om 15:38
Brugse snelschaatser tijdens een schaatswedstrijd in Gent voor de brugse snelschaatsclub

Tien schaatsers van onze club zakten tijdens het paasweekend af naar onze Gentse collega's voor de 41ste editie van de Easter Cup.

BSC kwam met enkele medailles terug naar huis. Febe behaalde het brons en Nienke pakte het zilver. Onder leiding van coach Franky probeerden de leden wat nieuwe inhaalmanoeuvres, waaruit ze dan weer veel hebben geleerd. Mauro kende wat pech dit weekend door de vele valpartijen, maar we zijn ervan overtuigd dat het volgend seizoen stukken beter zal gaan. Het weekend werd afgesloten met een aflossingswedstrijd over 3000m voor de oudste categorieën. Warre, Nienke, Margot en An vormden het BSC-team in de tweede rit. In een tijd van 5.35,263 kwamen ze als vierde over de streep in hun rit, maar met de tijd eindigden ze op de zevende plaats van tien teams.

Deze wedstrijd was dan ook meteen de laatste wedstrijd van ons schaatsseizoen, enkel An komt nog in actie tijdens het WK Masters in Amsterdam. We hebben dit jaar een mooie evolutie meegemaakt waarbij alle schaatsers veel verbeterd zijn, en waarbij we als competitiegroep terug wat groter zijn geworden. We hebben een mooie vaste groep die op bijna alle wedstrijden aanwezig was en dat verdient uiteraard een pluim. Hieronder kan je de resultaten van het paastoernooi terugvinden.

• Febe - JUN F meisjes - 3de
  • Ferre - JUN E jongens - 5de
  • Tristan - JUN E jongens - 10de
  • Bent - JUN D jongens - 8ste
  • Mauro - JUN D jongens - 13de
  • Tjorven - JUN C jongens - 5de
  • Warre - JUN B heren - 5de
  • Nienke - SEN dames - 2de
  • Margot - SEN dames - 8ste
  • An - MASTER dames - 5de

Met dank aan STKG voor de organisatie van deze wedstrijd, maar ook aan Rino (Rino Vanhooren Photography) voor het beeldmateriaal doorheen het seizoen. In Gent was hij eveneens aanwezig met zijn camera om onze clubleden op de gevoelige plaat te leggen. Onze BSC-scheidsrechters die zich het hele seizoen vrijwillig hebben ingezet voor de schaatssport (Wim, Christa, Pieter, Sarah en Geert), onze coaches Franky en Marij, onze blokkenzetters bij gelegenheid (David en Alexandra) en natuurlijk ook onze supporters! Tot op het zomerfeest?

Brugse snelschaatster in actie tijdens een shorttrack wedstrijd in Gent voor de Brugse snelschaatsclub
Brugse snelschaatser in actie tijdens een shorttrack wedstrijd in Gent voor de Brugse snelschaatsclub