Druk weekend voor BSC

Gepubliceerd op 23 oktober 2023 om 10:55

Afgelopen weekend was een druk weekend voor de fans van onze BSC-leden. Naast de wedstrijd op het allerhoogste niveau in Montréal waar Rino aan deelnam, maakte Mauro de verplaatsing naar Groningen voor een wedstrijd en gingen een heel aantal BSC-leden samen de 400m-baan van Breda op om er te gaan langebaanschaatsen.

Vroeg in de ochtend op zaterdag trokken een aantal BSC-leden samen met enkele collega's van Katjarisu vol goede moed de Nederlandse grens over om in Breda de 400m-baan onveilig te gaan maken. De toffe bende bestond uit Tjorven, Nienke, Martin, Luc, Tim, Sabrina, Yoeri, Franky, Hanna, Luc en Wim. Na heel wat rondjes geschaatst te hebben, sloten ze de dag af met een warme chocomelk en konden ze met een goed gevoel terug naar huis rijden.

Datzelfde weekend nam Mauro deel aan de Autumn Tournament in het Nederlandse Groningen. Mauro was (en is nog steeds) gebrand om zichzelf te blijven overtreffen en dat deed hij in Groningen. Hij zette zijn 500m-tijd scherper van 53,2 (van eerder dit seizoen) naar 52,57. Hij dook zelfs tot twee keer toe onder de grens van 53 seconden. Op de 500m eindigde hij op de vierde plaats, maar op de kilometer deed hij net iets beter. Dankzij de derde plaats op de langste afstand klom Mauro naar een algemene derde plaats en mocht hij Nederlands eremetaal mee naar huis nemen. Doe zo voort, Mauro!