Rugblessure voor Rino op laatste World Cup in Dordrecht

Gepubliceerd op 12 februari 2023 om 14:44

De laatste wereldbeker van dit seizoen zit erop. Voor onze club waren Alexandra en Rino aanwezig als atleet.

Alexandra kende niet de beste voorbereiding door haar fulltime job, maar desondanks gaf ze alles wat ze in huis had. Wegens zware lotingen en wat botsingen bleek het echter niet haar beste weekend te zijn. Toch zijn wij als club trots op onze BSC-dame dat ze blijft doorzetten, ook al gaat het wat minder.

Ook clublid Rino had een minder weekend. Op vrijdag testte hij de matten uit op de 1000m, en op de 500m strandde hij in de heats. Op het einde van de dag liep hij een terugkerende rugblessure op, waardoor hij forfait moest geven voor de rest van het weekend. Onze twee topatleten hebben allebei heel wat betere weekenden gekend, maar ze laten zich niet kennen en ze zullen zich nu volop voorbereiden op het komend WK in Seoul, Zuid-Korea.

In Dordrecht waren niet alleen onze BSC-topatleten aanwezig, ook een aantal andere clubleden vonden hun weg terug naar de Sportboulevard bij onze noorderburen. Wim vervulde er zijn functie als ISU-afgevaardigde, terwijl Jana mocht genieten van de VIP-beleving als penningmeester bij de KBSF. Verder werd ook de familie De Kimpe gespot tussen de supporters om onze Belgische atleten aan te moedigen.

Brugse snelschaatser in actie tijdens de zesde wereldbeker van het seizoen in Dordrecht